Zpět na novinky

Tagování kampaní

Párování dat z reklamních nástrojů probíhá v Datalooku automaticky. Stačí mít jednotlivé kampaně řádně označené, tzv. otagované. Pro označení jednotlivých kampaní slouží automaticky generovaný parametr nazvaný “campaignID”.

Campaign ID nám umožní v modulu ROMI (return on marketing investment) spárovat data z reklamních nástrojů a Google Analytics. Získáme tak informace o vztahu nákladů, prokliků a impresí s metrikami jako je návštěvnost, konverzní poměr nebo transakce.

V každém z reklamních nástrojů je potřeba parametry nastavit, aby vše probíhalo hladce a bez problémů. Nebojte, je to sice manuální proces, ale zabere jen pár minut. Navíc jím musíte projít přesně jen jednou. A my vás celým nastavením podrobně provedeme.

Google Ads

Začneme s Google Ads. A to protože pokud máte zapnutý auto-tagging (raději zkontrolujte), tak tady nemusíte nic řešit.

Tak, tím máme první nástroj vyřešený. U dalších bude nutné označit “campaignID” v UTM. Hned vysvětlíme. UTM parametr je text přidaný do URL adresy. V každé adrese, která ho obsahuje, je snadné ho najít – začíná totiž za otazníkem. Díky němu je každá návštěva označená, a vy víte, z jakého zdroje (odkud) k vám daný uživatel přišel.

Ke stávajícím UTM parametrům pro Sklik, FB Ads a Bing je tedy vždy nutné doplnit i UTM parametr “campaignid”

Jak na to?

Odhad časové náročnosti 

  • Sklik – 15 min
  • Bing – 15 min
  • Facebook – dle počtu reklam (nutno upravit na úrovni všech reklam)

Sklik

V Skliku lze nastavit automatické tagování cílových URL. Stačí jít do Nastavení -> Automatické tagování URL. A potom kliknout na Zapnout automatické tagování.

Díky tomu budou hodnoty UTM parametru nadefinované už na úrovni účtu, a budou se automaticky přidávat ke všem cílovým URL adresám bez vašeho zásahu.

Tím máme vyřešené přidání UTM do adresy, nesmíme však zapomenout na přidání parametru “campaignID”. V rámci automatického tagování zatím nelze přidat další samostatný UTM parametr, je tedy potřeba zvlášť přidat “campaignid” do pole utm_term. Stačí však do pole přidat dynamickou hodnotu použitím {campaignid}. Díky tomu se do cílové URL vždy automaticky propíše specifické ID kampaně. 

Příklad výsledné URL:
http://www.mujweb.cz/?utm_source=sklik&utm_medium={medium}&utm_campaign={campaign}&utm_content={adtitle}&utm_campaignid={campaignid}

Zdroje:

Sledovací URL: https://napoveda.sklik.cz/mereni-uspesnosti/sledovaci-url/

Automatické tagování: https://napoveda.sklik.cz/mereni-uspesnosti/sledovaci-url/automaticke-tagovani-cilovych-url/

Dynamické proměnné: https://napoveda.sklik.cz/mereni-uspesnosti/sledovaci-url/dynamicke-promenne/

Facebook

Existují dvě možnosti, jak přidat ke stávajícím UTM parametrům potřebné dynamické “campaignid”. Obě varianty jsou dostupné ze sekce Správce reklam v Business Manageru.

Sekce Build a URL Parameter

  1. Nejdříve si ve Správci reklam vytvořte novou reklamní kampaň. Můžete pokračovat i v editaci kampaně, kterou už máte uloženou jako koncept. 
  2. Po zadání potřebných informací na úrovni kampaně a sady reklam, přejděte na úroveň reklamy.
  3. Najděte část nazvanou Website URL, a klikněte na Build a URL Parameter.
  4. Zadejte všechny parametry, které chcete sledovat. Každý z nich bude obsahovat klíč a hodnotu, kterou danému klíči přiřadíte. 
  5. Až budete mít hotovo, přichází chvíle na přidání zmiňovaného „campaignid“ parametru. Pomocí složených závorek mu přiřadíte dynamickou hodnotu {{campaign.id}}. Díky tomu se bude vždy do URL přidávat specifický UTM parametr bez nutnosti dalšího manuálního zásahu.
  6. A posledním krokem už je jen klik na „Apply“. 

A máte hotovo!

Sekce Tracking

Druhou možností je připravené UTM parametry nakopírovat rovnou do sekce Tracking. První tři kroky jsou stejné jako u první možnosti.

  1. Nejdříve si ve Správci reklam vytvořte novou reklamní kampaň. Můžete pokračovat i v editaci kampaně, kterou máte už uloženou jako koncept. 
  2. Po zadání potřebných informací na úrovni kampaně a sady reklam, přejděte na úroveň reklamy.
  3. Najděte část nazvanou Website URL, a klikněte na Build a URL Parameter.
  4. V sekci tracking nakopírujte do pole “UTM parameters” připravené UTM parametry včetně utm_campaignid={{campaign.id}}.

Příklad výsledné URL:

http://www.mujweb.cz?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}&utm_campaignid={{campaign.id}}

Zdroje:

How to add URL parameters to Meta ads: https://www.facebook.com/business/help/1016122818401732

Dynamic parameters: https://www.facebook.com/business/help/2360940870872492

Bing

V Bingu si lze nastavit automatické tagování cílových URL. Díky tomu se bude “campaignid” automaticky přidávat ke všem cílovým URL adresám bez nutnosti manuálního zásahu. Nastavení je jednoduché, stačí se k potřebnému poli doklikat. 

V menu klikněte na All campaigns -> Settings -> Account level options -> Auto-tagging -> Add UTM tags to my destination URLs.

Teď už stačí najít jen pole “Final URL suffix”, a do něho vložte utm_campaignid={CampaignId}

A je to.

Příklad výsledné URL:
http://www.mujweb.cz?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_term={Keyword}&utm_campaign={CampaignName}&utm_campaignid={CampaignId}

Zdroje:

Auto-tagging: https://help.ads.microsoft.com/#apex/ads/en/56762/2

Available parameters: https://help.ads.microsoft.com/#apex/ads/en/56799/2

Další novinky, zajímavosti a tipy
ze světa Datalook najdete na našem LinkedIn

Objevte co vám přinese Datalook

Nechte nám svůj kontakt, do následujícího pracovního dne se vám ozveme. Nejprve nám bude stačit pár minut na telefonu. Vyslechneme vás a povíme si, jak vám můžeme pomoci. Když to bude dávat smysl, rádi se s vámi potkáme na nezávazné online schůzce.

    Odesláním údajů souhlasíte s tím, že vás oslovíme s konzultací zdarma v souladu se zásadami ochrany osobních údajů.

    Ale třeba i zavolejte:

    od pondělí do pátku 9–16 hod.

    Nebo nám napište e-mail na
    mirka@datalook.cz

    X
    Nastavení cookies
    Funkční cookies
    Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
    Analytické cookies
    Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
    Reklamní cookies
    Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
    Uživatelská data
    Personalizace reklam
    Personalizační cookies
    Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.
    settings