Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky obchodní společnosti DataLook BI s.r.o.

pro použití služby Datalook

  1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují práva a povinnosti Smluvních stran při poskytování Služby (jak je níže definována) a v aktuálním znění, které se nachází na Internetové stránce, jsou nedílnou součástí Smlouvy uzavřené mezi Zákazníkem a Poskytovatelem.

1.2. Smlouva je uzavřena v českém jazyce. Právní vztahy Smluvních stran výslovně neupravené těmito Podmínkami či Smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“). Pro případ sporu se smluvní strany zavazují vyřešit jej smírnou cestou. Pokud by přesto k dohodě nedošlo, bude jejich spor řešit soud v České republice věcně a místně příslušný dle právního řádu ČR.

1.3. Definice některých pojmů: 

Poskytovatel – je obchodní společnost DataLook BI s.r.o., IČ 117 93 007, se sídlem Krunertova 464/10, 500 04 Hradec Králové, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Hradci Králové, oddílu C, vložce 48173. 

Internetová stránka – internetový portál Poskytovatele přístupný na www.datalook.cz

Zákazník –  je fyzická nebo právnická osoba, která má plnou svéprávnost, jakož i právní osobnost a která samostatně, na vlastní účet a odpovědnost vykonává výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, která uzavře s Poskytovatelem Smlouvu (jak je níže definována). Pro vyloučení pochybností se uvádí, že Zákazníkem nemůže být spotřebitel. Služba (jak je níže definována) není určena pro nepodnikatelské subjekty. Zákazník učiněním Objednávky výslovně prohlašuje a zaručuje Poskytovateli, že je podnikatelem ve smyslu ustanovení § 420 a násl. Občanského zákoníku.

Smluvní strana/Smluvní strany – společné označení pro Poskytovatele a Zákazníka

1.4 Zákazník uzavřením Smlouvy na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.

 

  1. UZAVŘENÍ SMLOUVY

2.1. Zákazník je oprávněn u Poskytovatele objednat poskytnutí Služby závaznou objednávkou, která je učiněna osobou Zákazníka na základě nabídky Poskytovatele (dále jen „Objednávka“). 

2.2. Objednávku Zákazník učiní Poskytovateli potvrzením nabídky Poskytovatele a jejím elektronickým podpisem skrz službu Signi, či jiným vhodným způsobem schopným zachytit souhlas smluvních stran, a dále jejím zasláním prostřednictvím emailu na adresu Poskytovatele info@datalook.cz.

2.3. Zákazník je povinen uvést v Objednávce pouze pravdivé a aktuální údaje. Poskytovatel nenese odpovědnost za jakoukoliv škodu vzniklou Zákazníkovi z důvodu uvedení nepravdivých či neaktuálních údajů v Objednávce. 

2.4. Zasláním Objednávky Zákazník současně potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami platným Ceníkem a souhlasí s jejich zněním a zavazuje se je dodržovat. Doručením potvrzení o přijetí Objednávky Zákazníkovi je uzavřena smlouva o poskytnutí Služby (dále jen „Smlouva“). 

  1. PŘEDMĚT SMLOUVY

3.1. Předmětem Smlouvy je závazek Poskytovatele poskytovat Zákazníkovi formou „SaaS“ (Software jako služba) a DaaS (data jako služba) nástroj vyvinutý Poskytovatelem s názvem DataLook (dále jen „DataLook“) a závazek Zákazníka zaplatit za tuto službu Poskytovateli sjednanou Cenu (dále jen „Služba“).

3.2. Předmětem Služby je zejména:

implementace a služby spojené se zahájením používání Služby,

přímý přístup Zákazníka k DataLooku prostřednictvím webového rozhraní, a to za využití unikátního přihlašovacího jména a hesla.

využívání DataLooku pro účely Zákazníka po dobu stanovenou dle Smlouvy

konzultační činnost Poskytovatele pro Zákazníka.

3.3. Podrobnější specifikace obsahu a parametrů Služby je uvedena na Internetové stránce, či v Objednávce. Ustanovení odchylná od těchto Podmínek je možné sjednat mezi smluvními stranami ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě nebo jiná ujednání mezi smluvními stranami mají přednost před ustanoveními Podmínek.

  1. LICENCE

4.1. Uzavřením Smlouvy Poskytovatel poskytuje Zákazníkovi nevýhradní a teritoriálně neomezené oprávnění k výkonu práva užít DataLooku (dále jen „Licence“), a to pouze pro účely řádného užívání Služby po dobu poskytování Služby Poskytovatelem Zákazníkovi. Odměna za poskytnutí Licence je zahrnuta v Ceně. Bez předchozího písemného souhlasu není Zákazník oprávněn udělit podlicenci, postoupit licenci. Pro vyloučení pochybností, není Poskytovatel oprávněn postoupit Licenci ani osobě, která s ním tvoří koncern ve smyslu ust. § 71 zákona č. 89/2012 Sb.

4.2. Zákazník není oprávněn překročit rozsah Licence sjednaný ve Smlouvě nebo stanovený těmito Podmínkami.

4.3. Zákazník nesmí provádět úpravu, zpětnou analýzu, rekompilaci, převod ze zdrojového kódu aplikace, přistupovat ke zdrojovému kódu a nesmí zpřístupnit zdrojový kód aplikace třetí osobě ani se snažit obejít zabezpečení a omezení účtů v aplikaci.

4.4. Obsah DataLooku a Internetových stránek a obsah s aplikací a webovým portálem související je chráněn autorským právem Poskytovatele a může být chráněn dalšími právy jiných osob a práva k takovému obsahu jsou výhradním majetkem Poskytovatele. Obsahem se rozumí veškeré texty, grafický obsah, programové vybavení a celková koncepce. 

  1. DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY

5.1. Poskytovatel je povinen umožnit přístup ke Službě Zákazníkovi bez zbytečného odkladů poté, co bude Zákazníkem uhrazena Cena (první platba) a v poskytování Služby pokračovat po dobu trvání Smlouvy, není-li výslovně uvedeno ve Smlouvě či těchto Podmínkách jinak.

5.2. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.

5.3. Kterákoli ze Smluvních stran je oprávněna Smlouvu (tj., poskytování Služby) kdykoliv vypovědět, a to i bez udání důvodu. Výpovědní doba činí 1 měsíc a počíná běžet prvního dne následujícího kalendářního měsíce ode dne doručení výpovědi druhé Smluvní straně.

5.4. V případě ukončení Smlouvy výpovědí Zákazníkem nevzniká Zákazníkovi nárok na vrácení žádné části Ceny. 

5.5. Poskytovatel si vyhrazuje právo zamezit okamžitě přístup ke Službě v případě, že Zákazníkovi bude v prodlení se zaplacením Ceny (kterékoli její platby), resp. jakékoli její části, či jiné platby vůči Poskytovateli.

  1. CENA SLUŽBY 

6.1. Ujednaná cena za poskytování Služby (dále jen „Cena“) , která je vždy uvedena individuálně v objednávce. Cena se má za uhrazenou okamžikem připsání částky Ceny na účet Poskytovatele. Ceník účinný ke dni této účinnosti těchto podmínek je přílohou č. 1. 

6.2. Cena je stanovena vždy za časové období jednoho měsíce, kdy pokud není stanoveno jinak, hradí se Cena předem za období následujícího měsíce, ve kterém má být poskytnuta.

6.3. Cena je splatná vždy nejpozději do 7 dnů ode dne doručení výzvy Poskytovatele Zákazníkovi k jejímu zaplacení (výzva může být nahrazena vystavením daňového dokladu). 

  1. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA 

7.1. Zákazník je povinen za poskytování Služby hradit Poskytovateli Cenu řádně a včas. V případě prodlení si smluvní strany sjednávají smluvní výši úroku z prodlení, a to na 0,2 % denně z dlužné částky za každý započatý den prodlení.

7.2. Zákazník musí Službu využívat loajálním způsobem a musí dodržovat všechny přijatelné zásady používání a další pokyny. Poskytovatel je oprávněn pozastavit poskytování Služeb Zákazníkovi, pokud má Poskytovatel podezření na porušení tohoto článku nebo Smlouvy. Aby byla zajištěna stejná a rovnoměrná dostupnost a kvalita Služby pro všechny uživatele, v případě, že by objem předávaných dat nebo četnost dotazů Zákazníka překročil běžnou úroveň využívání Služby, si Poskytovatel vyhrazuje právo uplatnit tzv. Fair User Policy (FUP) (zásady rovného přístupu uživatelů) a částečně a dočasně omezit přístup Zákazníka ke službám. Dále je Zákazník v případě překročení běžné úrovně využívání Služby povinen uhradit Poskytovateli zvýšenou Cenu za službu, která bude odpovídat zvýšeným nákladům Poskytovatele s poskytnutím Služby.

7.3. Zákazník je srozuměn s tím, že obsah Služby se může měnit z důvodu provozních požadavků, rozhodnutí správních orgánů nebo změněných dodávek a informací ze zdrojů Poskytovatele.

7.4. Zákazník má povinnost nesdělovat své přístupové údaje dalším osobám a chránit je před zneužitím třetí stranou.

7.5. Zákazník nesmí používat DataLook pro ilegální aktivity, či aktivity, které odporují obecně závazným právním předpisům či dobrým mravům. Za takovéto aktivity Zákazníka nenese Poskytovatel odpovědnost.

7.6. Zákazník má právo po skončení doby Smlouvy nechat smazat svůj účet. Smazané účty nelze jakkoliv obnovit a veškeré zprávy, či nastavení v nich obsažené budou nenávratně smazány. 

7.7. Zákazník se zavazuje neprodleně informovat Poskytovatele o veškerých poruchách a závadách provozu Služby prostřednictvím e-mailu nebo ticketovacího nástroje v rámci rozhraní.

7.8. Zákazník je povinen k zajištění poskytování Služby poskytnout Poskytovateli veškerou nutnou součinnost – zejména pro správné nastavení Služeb dát Poskytovateli požadované přístupy. Pokud Zákazník neposkytne Poskytovateli potřebnou součinnost je i tak povinen uhradit Poskytovateli ujednanou Cenu. 

Zákazník si je vědom toho, že v rámci poskytování Služby získává Poskytovatel přístup k veškerým datům umístěným v účtu. Zákazník tímto souhlasí s tím, aby Poskytovatel v rozsahu nezbytném pro poskytování Služby (zejména za účelem diagnostiky nahlášených chyb, oprav a úprav systému apod.) zjistil obsah takových dat, ukládal je, archivoval, zálohoval, zpracovával apod.

  1. PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATELE

8.1. Poskytovatel se zavazuje vynaložit veškerou odbornou péči k zajištění řádného fungování Služby.

8.2. Poskytovatel je oprávněn v souvislosti s poskytováním Služby a zajištěním jejího řádného fungování využívat i aplikace vyvinuté třetími subjekty, určené mimo jiné i k analýze dat jejich uložení apod.

8.3. Poskytovatel má povinnost, je-li o to požádán soudem, státním zastupitelstvím nebo jiným věcně příslušným správním orgánem (dále též jen „Orgán veřejné moci“) případně, vyplývá-li taková povinnost z obecně závazných právních předpisů, zpřístupnit účet Zákazníka, k nimž má přístup, příslušnému Orgánu veřejné moci.

8.4. Poskytovatel je oprávněn pozastavit přístup Zákazníka k příslušnému účtu v případě, že dojde k porušení Smlouvy či těchto Podmínek Zákazníkem.

8.5. Poskytovatel si vyhrazuje právo na úpravu DataLooku a to i bez předchozího oznámení. Případné výpadky řádného fungování Služby po dobu takových úprav se nepovažují za porušení povinností Poskytovatele dle Smlouvy, pokud souvislá doba trvání takových výpadků nepřesahuje 8 hodin.

8.6. Poskytovatel je povinen zajistit provoz všech svých softwarových a hardwarových prostředků pro zajištění Služby. Výjimku z této povinnosti tvoří stavy, které nemohou být Poskytovatelem ovlivněny, a nelze jim předcházet. Jedná se např. o zásah vyšší moci, havárie, výpadky veřejných telekomunikačních sítí nebo jiné úkony nezbytné pro zajištění provozu Služby Poskytovatelem (např. aktualizace software, konfigurace serveru, apod.).

8.7. Veškerá data Zákazníkem uložená na účet zřízený Poskytovatelem Zákazníkovi v rámci poskytování Služby jsou ve výlučném vlastnictví Zákazníka a Poskytovatel k nim nezískává žádné vlastnické ani užívací právo, není-li výslovně, písemně a předem dohodnuto jinak.

  1. ODPOVĚDNOST POSKYTOVATELE

9.1. Poskytovatel neodpovídá za obsah a charakter dat Zákazníka umístěných na příslušném účtu, resp. zasílaných za účelem využití Služby, a ani za obsah a charakter dat jakýchkoli třetích osob (tj. dat zasílaných Zákazníkovi třetími osobami).

9.2. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za škodu způsobenou Zákazníkovi v důsledku jakékoli nefunkčnosti, poruchy, chyby, špatné rady, nebo závady Služby, případně její řádné funkcionality, o níž Zákazník nevěděl nebo ji nepředpokládal, a Zákazník se tímto vzdává veškerých nároků na náhradu takové škody, ledaže Poskytovatel takovou škodu Zákazníkovi způsobil úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.

9.3. Poskytovatel neodpovídá za archivaci dat Zákazníka, jakož i za jejich případnou ztrátu.

9.4. Pro vyloučení pochybností Zákazník uzavřením Smlouvy prohlašuje, že maximální škoda, která mu může být v důsledku používání Služby způsobena, dosahuje nejvýše Ceny Služby za období jednoho roku a tímto tedy smluvní strany limitují případnou náhradu škody.

  1. INFORMACE O ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

10.1. Zákazník potvrzuje, že poskytnuté Osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí Osobních údajů.

10.2. Zákazník bere na vědomí, že Poskytovatel zpracovává jeho osobní údaje v rozsahu:

  • jméno a příjmení / název firmy
  • adresa sídla
  • IČ, DIČ
  • e-mailová adresa
  • číslo bankovního účtu a kód banky
  • telefonní číslo
  • IP adresa

(dále jen „Osobní údaje Zákazníka“)

10.3. Tyto Osobní údaje Zákazníka je nutné zpracovat pro účely identifikace Smluvních stran a plnění ze Smlouvy. Takové zpracování umožňuje ust. článku 6 odst. 1. písm. b) a f) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“). IP adresa bude dále zpracována taky pro účely zajištění ochrany před kyberútoky. Takové zpracování umožňuje ust. článku 6 odst. 1. písm. f) Nařízení.

10.4. Uchování a zpracování Osobních údajů Zákazníka bude za výše uvedeným účelem prováděno po dobu trvání Smlouvy a dále po dobu 10 let od ukončení Smlouvy, nepožaduje-li jiný právní předpis uchování smluvní dokumentace po dobu delší.

10.5. Zákazník bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Poskytovatele o změně svých osobních údajů.

10.6. Emailová adresa může být zpracována za účelem zařazení do databáze pro zasílání obchodních sdělení. Tento postup umožňuje § 7 odst. 3 zákona č.480/2004 Sb., o službách informační společnosti, a to na základě uzavřené Smlouvy, pokud jej Zákazník neodmítne. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobných služeb a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem – zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení – odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem Poskytovatelem zpracovávána po dobu poskytování Služeb a dále po dobu 3 let od ukončení poskytování.

10.7. Zákazník bere na vědomí, že podle Nařízení má právo:

  • požadovat po Poskytovateli informaci, jaké jeho osobní údaje zpracovává,
  • vyžádat si u Poskytovatele přístup k těmto údajům a tyto nechat aktualizovat nebo opravit, popřípadě požadovat omezení zpracování,
  • požadovat po Poskytovateli výmaz těchto osobních údajů,
  • na přenositelnost údajů a právo požadovat kopii zpracovávaných osobních údajů,
  • v případě zpracování prováděného na základě oprávněného zájmu Poskytovatele dle čl. 6 odst. 1. písm. f) Nařízení má právo vznést námitku proti zpracování
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů a právo na účinnou soudní ochranu, pokud má Zákazník za to, že jeho práva podle Nařízení byla porušena v důsledku zpracování jeho osobních údajů v rozporu s Nařízením.
  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

11.1. Poskytovatel má právo kdykoliv tyto Podmínky a/nebo Ceník změnit. Na změny v Podmínkách či v Ceníku musí Poskytovatel Zákazníka upozornit a zároveň zveřejnit jejich nové úplné znění na Internetové stránce. Zákazník je oprávněn, v případě, že nebude souhlasit se změnou Podmínek či Ceníku, Smlouvu vypovědět, a to nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy byly změny Podmínek či Ceníku zveřejněny na Internetové stránce. V případě, že Zákazník Smlouvu nevypoví, počínaje 31. dnem od zveřejnění nových Podmínek (či Ceníku) na Internetové stránce se Smlouva nadále řídí takovými novými Podmínkami a Ceníkem.

11.2. V případě, že by některé ustanovení těchto Podmínek bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí těchto Podmínek nebo kterékoli Smlouvy.

11.3. Tyto Podmínky vstupují v platnost a účinnost dne 1.6.2021

Objevte co vám přinese Datalook

Nechte nám svůj kontakt, do následujícího pracovního dne se vám ozveme. Nejprve nám bude stačit pár minut na telefonu. Vyslechneme vás a povíme si, jak vám můžeme pomoci. Když to bude dávat smysl, rádi se s vámi potkáme na nezávazné online schůzce.

    Odesláním údajů souhlasíte s tím, že vás oslovíme s konzultací zdarma v souladu se zásadami ochrany osobních údajů.

    Ale třeba i zavolejte:

    od pondělí do pátku 9–16 hod.

    Nebo nám napište e-mail na
    mirka@datalook.cz

    X
    Nastavení cookies
    Funkční cookies
    Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
    Analytické cookies
    Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
    Reklamní cookies
    Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
    Uživatelská data
    Personalizace reklam
    Personalizační cookies
    Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.
    settings