Tagování kampaní
Párování dat z reklamních nástrojů probíhá v Datalooku automaticky. Stačí mít jednotlivé kampaně řádně označené, tzv. otagované. Pro označení jednotlivých kampaní slouží automaticky generovaný parametr nazvaný “campaignID”.
Campaign ID nám umožní v modulu ROMI (return on marketing investment) spárovat data z reklamních nástrojů a Google Analytics. Získáme tak informace o vztahu nákladů, prokliků a impresí s metrikami jako je návštěvnost, konverzní poměr nebo transakce.
V každém z reklamních nástrojů je potřeba parametry nastavit, aby vše probíhalo hladce a bez problémů. Nebojte, je to sice manuální proces, ale zabere jen pár minut. Navíc jím musíte projít přesně jen jednou. A my vás celým nastavením podrobně provedeme.
Google Ads
Začneme s Google Ads. A to protože pokud máte zapnutý auto-tagging (raději zkontrolujte), tak tady nemusíte nic řešit.
Tak, tím máme první nástroj vyřešený. U dalších bude nutné označit “campaignID” v UTM. Hned vysvětlíme. UTM parametr je text přidaný do URL adresy. V každé adrese, která ho obsahuje, je snadné ho najít – začíná totiž za otazníkem. Díky němu je každá návštěva označená, a vy víte, z jakého zdroje (odkud) k vám daný uživatel přišel.
Ke stávajícím UTM parametrům pro Sklik, FB Ads a Bing je tedy vždy nutné doplnit i UTM parametr “campaignid”.
Jak na to?
Odhad časové náročnosti
- Sklik – 15 min
- Bing – 15 min
- Facebook – dle počtu reklam (nutno upravit na úrovni všech reklam)
Sklik
V Skliku lze nastavit automatické tagování cílových URL. Stačí jít do Nastavení -> Automatické tagování URL. A potom kliknout na Zapnout automatické tagování.
Díky tomu budou hodnoty UTM parametru nadefinované už na úrovni účtu, a budou se automaticky přidávat ke všem cílovým URL adresám bez vašeho zásahu.
Tím máme vyřešené přidání UTM do adresy, nesmíme však zapomenout na přidání parametru “campaignID”. V rámci automatického tagování zatím nelze přidat další samostatný UTM parametr, je tedy potřeba zvlášť přidat “campaignid” do pole utm_term. Stačí však do pole přidat dynamickou hodnotu použitím {campaignid}. Díky tomu se do cílové URL vždy automaticky propíše specifické ID kampaně.
Příklad výsledné URL:
http://www.mujweb.cz/?utm_source=sklik&utm_medium={medium}&utm_campaign={campaign}&utm_content={adtitle}&utm_campaignid={campaignid}
Zdroje:
Sledovací URL: https://napoveda.sklik.cz/mereni-uspesnosti/sledovaci-url/
Automatické tagování: https://napoveda.sklik.cz/mereni-uspesnosti/sledovaci-url/automaticke-tagovani-cilovych-url/
Dynamické proměnné: https://napoveda.sklik.cz/mereni-uspesnosti/sledovaci-url/dynamicke-promenne/
Existují dvě možnosti, jak přidat ke stávajícím UTM parametrům potřebné dynamické “campaignid”. Obě varianty jsou dostupné ze sekce Správce reklam v Business Manageru.
Sekce Build a URL Parameter
- Nejdříve si ve Správci reklam vytvořte novou reklamní kampaň. Můžete pokračovat i v editaci kampaně, kterou už máte uloženou jako koncept.
- Po zadání potřebných informací na úrovni kampaně a sady reklam, přejděte na úroveň reklamy.
- Najděte část nazvanou Website URL, a klikněte na Build a URL Parameter.
- Zadejte všechny parametry, které chcete sledovat. Každý z nich bude obsahovat klíč a hodnotu, kterou danému klíči přiřadíte.
- Až budete mít hotovo, přichází chvíle na přidání zmiňovaného „campaignid“ parametru. Pomocí složených závorek mu přiřadíte dynamickou hodnotu {{campaign.id}}. Díky tomu se bude vždy do URL přidávat specifický UTM parametr bez nutnosti dalšího manuálního zásahu.
- A posledním krokem už je jen klik na „Apply“.
A máte hotovo!
Sekce Tracking
Druhou možností je připravené UTM parametry nakopírovat rovnou do sekce Tracking. První tři kroky jsou stejné jako u první možnosti.
- Nejdříve si ve Správci reklam vytvořte novou reklamní kampaň. Můžete pokračovat i v editaci kampaně, kterou máte už uloženou jako koncept.
- Po zadání potřebných informací na úrovni kampaně a sady reklam, přejděte na úroveň reklamy.
- Najděte část nazvanou Website URL, a klikněte na Build a URL Parameter.
- V sekci tracking nakopírujte do pole “UTM parameters” připravené UTM parametry včetně utm_campaignid={{campaign.id}}.
Příklad výsledné URL:
http://www.mujweb.cz?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign={{campaign.name}}&utm_content={{adset.name}}&utm_campaignid={{campaign.id}}
Zdroje:
How to add URL parameters to Meta ads: https://www.facebook.com/business/help/1016122818401732
Dynamic parameters: https://www.facebook.com/business/help/2360940870872492
Bing
V Bingu si lze nastavit automatické tagování cílových URL. Díky tomu se bude “campaignid” automaticky přidávat ke všem cílovým URL adresám bez nutnosti manuálního zásahu. Nastavení je jednoduché, stačí se k potřebnému poli doklikat.
V menu klikněte na All campaigns -> Settings -> Account level options -> Auto-tagging -> Add UTM tags to my destination URLs.
Teď už stačí najít jen pole “Final URL suffix”, a do něho vložte utm_campaignid={CampaignId}
A je to.
Příklad výsledné URL:
http://www.mujweb.cz?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_term={Keyword}&utm_campaign={CampaignName}&utm_campaignid={CampaignId}
Zdroje:
Auto-tagging: https://help.ads.microsoft.com/#apex/ads/en/56762/2
Available parameters: https://help.ads.microsoft.com/#apex/ads/en/56799/2
Další novinky, zajímavosti a tipy
ze světa Datalook najdete na našem LinkedIn
CHCETE Z DATALOOKU VYTĚŽIT JEŠTĚ VÍC?
Rádi se s vámi pobavíme o možnostech pokročilého reportingu nebo custom řešení.