5 M spol. s.r.o.

Šestinásobné snížení predikční odchylky za 1 rok!

  • Snížena odchylka na 8 %
  • Ušetřený čas 65 %
  • Navýšení výnosů o 59 %

Problém

Jirka Beran proměnil svoji lásku k šermu do úspěšného odborného e-shopu 5M Fencing.  Jako zkušený sportovec ví, že je potřeba se kontinuálně posouvat kupředu a prostřednictvím toho podporovat svou komunitu. Jeho e-shop 5M Fencing běží na Shoptetu, který byl primárním zdrojem dat. Prodejní data následně analyzoval za použití Excelu. Brzy však narazil na limity tohoto řešení. 

Manuální exporty z ERP systému a Shoptetu, a následné manuální propojování dat v Excelových tabulkách mu neposkytovalo dostatečný vhled do stavu skladových zásob. Plánování skladových zásob a řešení objednávek od různých dodavatelů mu zabralo tolik času, že nebylo možné efektivně analyzovat výkon jednotlivých produktů, natož predikovat jejich prodeje. Byl tak nucen se zaměřit na užší portfolio 50 nejprodávanějších produktů, kterým věnoval většinu svého času.

Hledal tak automatizované řešení, které mu ušetří čas strávený manuálním exportem a obohacováním dat, a nahradí své domněnky daty. Řešení, díky kterému bude moci snadno spravovat kompletní portfolio nabízených produktů, optimalizovat sklad a efektivně spravovat dodávky díky predikci prodejů. 

Řešení

Po důkladné rešerši dostupných řešení oslovil Datalook. Společně jsme začali spolupráci dvěma workshopy, které Jiřímu poskytly větší vhled do možností datové analytiky e-shopů. Vzhledem ke specifickému zaměření e-shopu a potřebě unikátních dashboardů jsme pro Jiřího navrhli kombinaci předpřipraveného produktového modulu a unikátních dashboardů na míru. 

Získat historická data z jeho Shoptetu a reklamních nástrojů do Datalooku bylo snadné díky existujícím integracím, které nabízíme v rámci produktového balíčku. Dalším vstupem byl customizovaný manuální export z ERP nástroje na žádost klienta. 

Poprvé tak měl veškeré důležité datové vstupy na jednom místě, a v rámci produktového modulu získal okamžitý automatizovaný přehled o výkonnosti základních metrik jeho e-shopu. A to vše díky tomu, že v pozadí Datalooku procesuje data Keboola, ty se následně automaticky ukládají do cloudového datového skladu Snowflake, a vizualizace dat zajišťují embedované Power BI dashboardy. Navíc může v případě potřeby obohatit existující data o další vstupy díky existujícím integracím, ale i manuálně přidat soubory dat. 

V rámci jednoho dashboardu tedy viděl obrat, výnosy, marže, a mohl dále filtrovat a kategorizovat jednotlivé značky, produkty a jejich varianty, podle svých potřeb. Na pár kliků tak vyhodnotil nejprodávanější kategorie, porovnal prodeje v různých časových obdobích a zjistil, jaké produkty jsou často kupovány společně.

Důležitou součástí řešení byla predikce skladových zásob a prodejů. Historické prodeje však neposkytovaly dostatek dat pro statistickou predikci, což vedlo k postavení speciálního customizovaného řešení, které zajistilo dodání prediktivních dashboardů a pohledů s minimální statistickou odchylkou. 

Výsledky

Jiří se nyní díky automatizovaným reportům může plně soustředit jak na svou sportovní kariéru, tak vedení svého e-shopu. Ušetří totiž v průměru 65 % svého času, který předtím  trávil manuálním exportem dat z různých nástrojů, následným párováním dat, vlastní predikcí prodejů a nepřesnými objednávkami od svých dodavatelů. Svůj čas tak může věnovat strategickým rozhodnutím na základě dat, které má dostupné doslova na pár kliků v přehledných dashboardech. Navíc redukoval množství dlouho ležícího zboží na skladu, a zlepšil tak své cashflow.

Predikční model prodejů a skladových zásob mu umožňuje lépe plánovat objednávky u dodavatelů tak, že dokáže včas objednávat dostatečné zásoby, a redukovat zbytečné náklady spojené s neefektivními a opakovanými menšími objednávkami. Díky heuristickému reportu Chyba predikce dokáže porovnat prodeje u velmi specifického zboží zpětně a reagovat tak na nečekané výkyvy v prodejích. Dříve se pohyboval na 50% odchylce predikce, po implementaci řešení operuje s 8% odchylkou způsobenou obtížně predikovatelnými událostmi, jako je jeho účast na sportovních turnajích.

“Datalook je pro nás zásadním posunem vpřed. Data z různých systémů máme nyní na jednom místě, a vždy aktuální. Predikce prodejů a kontrola zásob je díky Datalooku snadná i pro malý tým, jakým jsme my.” 

Jiří Beran, CEO 5M Fencing

Nyní se může soustředit na celé své portfolio produktů, včetně rozdílných variací, namísto dříve vybraného vzorku 50 bestsellerů. Díky tomu optimalizuje efektivně svou prodejní nabídku i marži na konkrétních produktech a posouvá tak svůj byznys neustále dále.

Use-cases

  • Predikce prodejů
  • Ingesce a Automatizace
  • Optimalizace skladových zásob

O 5M Fencing

Společnost 5M se zabývá prodejem šermířského vybavení a materiálu značek 5M, Favero, Unic. Nabízí široký sortiment šermířského zboží pro všechny druhy zbraní – kord, fleret, šavle, rovněž tak oblečení a doplňkový šermířský materiál a kompletní vybavení šermířských hal pro trénink i soutěže.

Objevte co vám přinese Datalook

Nechte nám svůj kontakt, do následujícího pracovního dne se vám ozveme. Nejprve nám bude stačit pár minut na telefonu. Vyslechneme vás a povíme si, jak vám můžeme pomoci. Když to bude dávat smysl, rádi se s vámi potkáme na nezávazné online schůzce.

    Odesláním údajů souhlasíte s tím, že vás oslovíme s konzultací zdarma v souladu se zásadami ochrany osobních údajů.

    Ale třeba i zavolejte:

    od pondělí do pátku 9–16 hod.

    Nebo nám napište e-mail na
    mirka@datalook.cz

    X
    Nastavení cookies
    Funkční cookies
    Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
    Analytické cookies
    Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
    Reklamní cookies
    Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
    Uživatelská data
    Personalizace reklam
    Personalizační cookies
    Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.
    settings