K2moto
O 30 % vyšší tržby z online prodeje?
Data z ERP systémů a marketingové analýzy umí společně divy.
Prodejce motorek a motovybavení K2moto se potřeboval zaměřit na strategii rozvoje, obchodní strategii a automatizaci. V Datalook jsme se tedy soustředili na marketing, analytiku a přesnou identifikaci procesů a případných problémů. Důležité taky bylo získat detailní přehled o trhu.
Během prvního půl roku spolupráce jsme společnosti zvedli tržby z online prodeje o 30 % oproti předchozímu už tak růstovému období. Zastavili jsme propad konverzního poměru a upravili jsme ROI hodnotu na XX % oproti předchozím XY %.
Připravili jsme nástroj pro analýzu produktů a kategorií, který umožňuje automaticky sortovat na základě prodejnosti na základě prodejnosti, obratovosti, ale i cenového postavení vůči konkurenci. Provedli jsme kompletní datovou analýzu trhu, podílů a prodejnosti napříč celým segmentem zboží.
Jak jsme dosáhli výsledků?
- Stávající e-shop jsme zlepšili nasazením analytické vrstvy.
- Dosáhli jsme nové úrovně analýzy trhu díky datům z portálu Heureka.cz, ale i díky datům shromážděným z internetu.
- Zaměřili jsme se celkově na cenotvorbu a shromáždili data o cenách konkurence. Poskytli jsme coaching v oblasti interních procesů. Výsledkem obojího je meziroční navýšení tržeb o 29,31 %.
Jaká data jsme využili?
- Napojili jsme se na zdroj dat ze systému Pohoda.
Jaký přínos má naše práce?
- Majitelé společnosti mají nyní veškeré informace o velikosti a potenciálu vybraných segmentů trhu. Navíc jsme docílili zvýšení obratu společnosti a přinesli jasný a srozumitelný reporting.
- Produktoví manažeři mají přesná data o výkonu produktů a jejich srovnání v reálném čase s cenami konkurence. Díky datům o prodejnosti, maržích a postavení na trhu, jsou pak schopni aktivně ovlivňovat cenovou politiku jak konkrétních produktů, tak celých kategorií. Díky tomu mohou svůj čas efektivně směřovat k prioritnímu zboží nebo naopak k méně výkonnému.
S K2moto dále spolupracujeme na dosažení cílů společnosti. Jde především o zvýšení konverzního poměru nebo zvětšení podílu firmy na trhu. Chceme pracovat s retencí uživatelů jak v online prostředí, tak i v klasickém prodeji a dosažení maximálního využití paralelně působících prodejních prostředí a komunikačních kanálů. Budeme budovat hlubší a podrobnější integrace na systém Pohoda. Cílem Datalook je také získat ještě lepší tržní data pro obchodní rozhodnutí, které může firma použít při vyjednávání o zastoupení s novými značkami a dodavateli.
Discover what Datalook can bring you
Leave us your contact information. A Datalook expert will get in touch to introduce our product and benefits directly to you, or answer any questions you may have.